توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

بلدوزر چیست ؟

بلدوزر از جمله ماشین آلاتی است که در عملیات های ساختمانی و عمرانی و معمولاً نیز برای عملیات های خاکی در فواصل کوتاه مورد استفاره قرار گرفته که به این فاصله ،فاصله عملیاتی گفته می شود، این ماشین ماتند تراکتور است که یک تیغه در جلوی آن نصب است.  اجزا، اصلی تشکیل دهند بلدوزر عیارنتد از موتور بلدوزر، گیربکس بلدوزر و غیره . از جمله موارد قابل استفاده آن میتوان به نگهداری راه های موقت خاکی، ایجاد راههای موقتی در کوهستان و زمین های سنگلاخی، کندن زمین و پرکردن گودال نام برد برای بالابردن عملکرد این دستگاه باید از لوازم یدکی اصلی بلدوزر استفاده شود

توربین-بلدوزر-155-کوماتسو-225x300.jpg" alt="" width="225" height="300" />

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین ها

واژهٔ توربین برای اولین بار به وسیله ( Claude Burdin (۱۷۹۰-۱۸۷۳ در سال ۱۸۲۸ به وجود آمد که از لغت یونانی به معنی چرخنده یا سر گردان مشتق شده است. توربین موتوری چرخنده است که میتواند از یک سیال, انرژی به دست آورد.

نحوه ی عملکرد توربین ها

ساده ترین توربین ها یک بخش چرخنده و تعدادی پره دارند که به بخش اصلی متصل شده است. سیال به پره ها برخورد میکند و بدین ترتیب از انرژی ناشی از متحرک بودن آن استفاده میکند به عنوان اولین توربین های مورد استفاده, میتوان آسیاب بادی و چرخاب را نام برد.

توربینهای گاز، بخار و آب معمولاً پوشش محافظی در اطراف پره هایشان دارند که سیال را کنترل میکنند پوشش ها و پره ها میتوانند اشکال هندسی مختلفی داشته باشند که هر کدام برای نوع سیال و بازده متفاوت است.

انواع توربین ها

توربین های بخار

برای تولید برق در نیروگاههای حرارتی که از ذغال سنگ، نفت و انرژی هسته ای استفاده میکنند به کار برده میشوند روزی از آنها برای هدایت وسایل نقلیه مانند کشتی استفاده میشد.

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین های گازی

 

این توربین ها معمولاً دارای یک ورودی، فن، کمپرسور، محفظه متراکم کننده و یک نازل است.

توربینهای ترانسونیک

جریان گاز در اکثر توربینها همواره سرعتی زیر صفر دارد در این نوع توربینها سرعت گاز هنگام خروج بالاتر از صفر است. این توربینها در فشار بالاتری کار میکند ولی معمولاً بازده کمی دارند و خیلی هم مرسوم نیستند.

توربینهای سرامیک

 

توربینهای با فشار بالا که از آلیاژ نیکل و فولاد ساخته شدهاند معمولا دارای سیستمهای خنک کننده پیچیده هستند اخیرا پره های سرامیکی روی توربینهای گازی امتحان شده است.

توربین های بخار

توربین بخار یك دستگاه مكانیكی است كه انرژی گرمائی از بخار تحت فشار دریافت و آنرا به كار مكانیكی مفید تبدیل میكند. توربین بخار تقریباً جانشین موتور بخار پیستونی، كه توسط توماس نیوكامن Thomas New Comen اختراع شد و توسط جیمز وات James watt توسعه یافت، شد. توربین بخار برای به حركت درآوردن ژنراتور برق بسیار مناسب است و 86 درصد برق در جهان از طریق استفاده از این توربین تولید میشود. این توربین نوعی موتور حرارتی است كه بیشتر راندمان ترمودینامیكی را از استفاده چند مرحله ای انبساط بخار آب دریافت میكند.

توربین های بخار عمر طولانی دارند لذا برای ساخت نیرو گاه های حرارتی بسیار مناسب هستند.چون این توربین ها در حرارت و فشار کمتری در مقایسه با توربین های گازی کار می کنند عمر طولانی تری دارند و نیز کمتر به تعمیرات نیاز دارند .

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

ظرفیت توربین ها

توربینهای بخار با ظرفیتهای مختلف ساخته میشدند. از توربینهای باظرفیت یك اسب بخار كه برای پمپها و كمپرسورها و غیره تا توربینهای دو میلیون اسب بخار كه برای تولید برق مورد استفاده قرار میگیرند.

توربین های گازی

مدت زمان زیادی از تولید توربین های گازی نمیگذرد. . با این وجود امروزه این تجهیزات به عنوان سامانه های مهمی در امر تولید قدرت مكانیكی مطرح می باشند . از تولید انرژی برق گرفته تا پرواز هواپیماهای مافوق صوت همگی مرهون استفاده از این وسیله سودمند می باشند .

اختراع توربینهای گازی باعث پیشرفت زیادی در رشته های مهندسی مكانیك , متالورژی و سایر علوم مربوطه گشته است . توربین های گازی دارای شرایط کاری سخت می باشند و قطعاتی نظیر پره های توربین باید در درجه حرارت های بالا استحکام مناسبی داشته باشند.همچنین به دلیل اتمسفرشدیدا اکسیدکننده و خورنده توربین ها، قطعات مختلف توربین بویژه پره ها باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی داغ و اکسیداسیون داشته باشند.

تاکنون آلیاژهای پایه نیکل و پایه کبالت بهترین آلیاژها برای ساخت قطعات توربین بوده اند اما حتی با بهینه کردن ترکیب شیمیایی سوپر آلیاژها امکان دستیابی به کلیه خواص مطلوب فوق وجود ندارد لذا برای مقاوم سازی این آلیاژها در برابر خوردگی داغ، اکسیداسیون و سایش، پوشش هایی در سطح آنها صورت می گیرد .

یک نوع از پوشش های کار آمد برای این منظور پوشش های سد حرارتی (Thermal Barrier Coatings) هستند که به اختصار پوشش های TBC نامیده می شوند.

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

توربین ماشین آلات راهسازی

در سیستم های انتقال قدرت دستی خودروها کلاج رابط بین موتور و گیربکس است.

تعمیر توربین

که این ارتباط را از طریق ابزاری به اسم توربین برقرار می کند. توربین ماشین آلات راهسازی از جمله قطعات کاربردی و حساس در سیستم انتقال قدرت خودرو ها می باشد، که از وظایف آن می توان به کشیدن روغن به تمامی قطعات و گیربکس با استفاده از مکش و چرخش قوی آن اشاره کرد، که سبب تنظیم سرعت و شتاب این ماشین آلات هم می شود.  این قطعه هم در گروه قطعات مصرفی قرار می گیرد که در طول زمان بر اثر عامل های فیزیکی و یا شیمیایی ممکن است آسیب ببیند و نیاز به تعویض پیدا کند. قیمت توربین ماشین آلات راهسازی با توجه به برند سازنده و ظرفیت و قدرت موتور و گیربکس های آن بستگی دارد.

تعمیر توربین بلدوزر

توربین از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده گیربکس است، که در نحوه ی صحیح و کارکرد آن بسیار موثر است. در صورت خرابی این قطعه کنترل و هدایت ماشین آلات راهسازی با مشکل روبه رو می شود، به همین دلیل است که همواره توصیه می شود در بازه های زمانی کوتاه قطعات زیربندی ماشین آلات خود را چک کنید تا در هنگام کار با مشکلی روبه رو نشوید.

توربین بلدوزر 155 کوماتسو

 

گروه فنی مهندسی کوماتسو کار  با تکیه بر کادر فنی متخصص با بیش از چهار دهه سابقه در زمینه ی تعمیرات و نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو فعالیت و خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09125257143

www.komatsukaar.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *