تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

 

تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

 

بیل مکانیکی یکی از ماشین های سنگینی است که در عمران و مهندسی کاربرد فراوانی دارد‌. این ماشین شامل بازوی مفصلی (دکل و استیک)، با کت، کابین گردان در قسمت بالا و چرخ لاستیکی یا زنجیر در زیر ماشین می باشد.در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد این وسیله ی پرکاربرد و تعمیرکار بیل مکانیکی در اختیار شما قرار دهیم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

ویژگی های بیل مکانیکی

 

این ماشین ارتقاء یافته بیل های بخار است. از ویژگی های این ماشین می توانیم به نصب مته، سنگ، قیچی فلز بر، گراپ و دیگر ادوات اشاره کنیم.

همچنین نصب چکش هیدرولیکی به جای باکت این دستگاه، این امکان را برای ما فراهم می کند که سطوح و حجم های سنگین بتنی و سنگی را که با توجه به مواد تشکیل دهنده، ساختار شیمیایی و دیگر دلایل نمیتوان با مواد منفجره تخریب کرد با استفاده از این مجموعه تخریب نمود.

البته لازم به ذکر است که به دلیل هزینه بالای تهیه، خریداری و نگه داری باکت ها برای جابه جایی یا حفاری یا کارهایی از این قبل که جنس خاک نرم است استفاده از لودر اقتصادی تر است اما به هیچ وجه مورد اطمینان برای انجام کارهای شهری نیست.

زیرا سبب ایجاد رانش برای ساختمان های موجود در منطقه می شود به همین دلیل برای انجام کارهای عمرانی و مهندسی داخل شهر از بیل مکانیکی استفاده می شود.

 

انواع بیل مکانیکی

 

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

این نوع از بیل مکانیکی که دارای چرخ های لاستیکی است. به طور کلی در مهندسی جاده و در اموری مانند ساخت و ساز ساختمان ها ، تعمیر جاده و.. استفاده می شود.

سرعت حرکت بیل مکانیکی با چرخ لاستیکی بیشار از سرعت بیل مکانیکی با چرخ زنجیری است همچنین قیمت آن گران تر است. سرعت حرکت این بیل مکانیکی به علت قدرت موتور بسیار کم و حدود ده تا دواز کیلومتر در ساعت است و این مقدار در سری های جدید تا چهل کیلومتر نیز می رسد.

بیل مکانیکی زنجیری

این بیل مکانیکی برای حفاری و حرکت اجسام بزرگ طراحی شده است و به همین علت در کار ساخت و ساز مانند حفر سوراخ ها، تراشه ها و ساختمان ها، بلند کردن و گرفتن اجسام بزرگ و سنگین، تخریب، لایروبی، برش دادن زمین و اجسام، حرکت خاک به کار می رود.

شاسی چرخ زنجیری قابلیت تحرک بسیار خوبی در محل خاک برداری ایجاد می کند و دلیل این تحرک خوب سطح وسیع چرخ ها است که فشار کمی را به سطح خاک منتقل می کند و امکان کار بر روی خاک های نرم را نیز فراهم می کند.

دنده های موجود بر روی زنجیر این نوع بیل مکانیکی امکان استقرار و ثبات ماشین را برای انجام عملیات های سخت سنگ برداری فراهم می سازد. این بیل مکانیکی می تواند در مسیر هایی که شیب آن ها زیاد، حدود چهل درجه است, حرکت کند. سرعت حرکت این نوع بیل مکانیکی بسیار کم و حدود پنج تا هفت و نیم کیلو متر بر ساعت است.

تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

چند توصیه از تعمیرکار بیل مکانیکی, برای نگهداری بهتر

به عنوان یک گروه فعال در این حوزه با سابقه ای بیش از سی سال چند توصیه را برای نگهداری اصولی و درست از بیل های مکانیکی, به شما عزیزان یادآور خواهیم شد؛

در اولین قدم طی یک برنامه ی روزانه و مرتب سطح مایعات بیل های مکانیکی مانند مایع خنک کننده، روغن هیدرولیک، روغن دنده و روغن موتور را بررسی کنید. این بازدید روزانه با هدف کسب اطمینان از کافی بودن این مایعات انجام می‏شود. در صورتی که هر کدام از این مایعات از سطح استاندارد پایین تر بودند باید نسبت به رساندن آنها به سطح مورد نظر, قبل از هر فعالیتی اقدام کنید.
در سیستم های هیدرولیک چک کردن روزانه ی سطح روغن دنده در چرخ ها و گیربکس گردان بسیار اهمیت دارد.
گریس کاری نقاط مورد نظر در بیل های مکانیکی شاید امری ساده به نظر برسد اما بسیار حیاتی و مهم است. این کار باید به طور مرتب توسط اپراتور یا تیم نگهداری و سرویس بیل های مکانیکی انجام شود. توصیه میشود گریس‏کاری نقاط مورد نظر دقیقا بر اساس توصیه کارخانه سازنده و طبق زمان ‌بندی تعیین شده توسط آنها انجام شود.
در یک بیل مکانیکی فیلترهای متفاوتی از جمله فیلتر خط فرمان، فیلتر خط برگشت، فیلتر نشتی پمپ، فیلتر بخارکش درب تانک هیدرولیک و صافی مکش پمپ اصلی، فیلتر آبگیر اولیه، فیلتر اصلی سوخت که می‏تواند بسته به حجم موتور بیش از یک عدد باشد و در نهایت در برخی موارد فیلتر رسوب گیر مایع خنک کننده و فیلتر هوا وجود دارند که باید طی زمانبندی مشخص شده تعویض شوند. استفاده از فیلترهای مرغوب, اصل و با کیفیت سبب افزایش طول عمر مفید این ماشین آلات خواهد شد.

تعمیر بیل مکانیکی در بوشهر

مجموعه کوماتسو کار یکی از شرکت ها در زمینه ی تعمیرات انواع قطعات لوازم یدکی ماشین آلات سنگین با برند کوماتسو می باشد و با داشتن متخصصان و کارشناسان و استفاده از راهکارهای ایشان در این زمینه توانسته است محبوبیت زیادی را بین مشتریان خود کسب نماید.

در حال حاضر نیز برای رفاه حال مشتریان اقدام به راه اندازی سایتی کرده ایم تا مشتریان ما بتوانند علاوه بر دریافت اطلاعات مناسب در زمینه انواع ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و غیره در صورت نیاز به صورت تلفنی با ما در تماس باشند.

گروه فنی مهندسی کوماتسو کار با تکیه بر کادر فنی متخصص با بیش از چهار دهه سابقه در زمینه ی تعمیرات و نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو فعالیت و خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

09125257143

www.komatsukaar.com

((( کپی با ذکر منبع بلا مانع است )))

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *