تعمیر بولدوزر در بوشهر

تعمیر بولدوزر در بوشهر

تعمیر بولدوزر در بوشهر

 

تعمیر بولدوزر در بوشهر

بولدوزر (به انگلیسی: Bulldozer) یا هموارساز یکی از ماشین‌آلات راه‌ سازی و عمرانی می‌باشد که نحوه ی حرکت آن به صورت خزیدن به‌وسیله ی چرخ‌های زنجیری می‌باشد. این ماشین دارای تیغهی فولادی در جلو می‌باشد که توانایی جابجایی حجم‌های گسترده‌ای از خاک، شن و ماسه و نخاله و … را در حین کار دارد.واژه ی بولدوزر بعضی مواقع برای نامیدن هرگونه ماشین‌آلات سنگین مهندسی نیز استفاده می‌شود.یکی از انواع بولدزر ها بولدوزر کوماتسو میباشد که در ادامه به معرفی ان میپردازیم.

 

تاریخچه

اولین بولدوزرها از روی تراکتورهای مزرعه الگوبرداری شدند که برای شخم‌زدن استفاده می‌شدند. قابلیت تغییر در این ماشین‌آلات در زمین‌های نرم برای بارگیری و ساخت جاده منجر به تبدیل آن‌ها به تانک در جنگ جهانی اول شد.

در سال ۱۹۲۳ میلادی، یک کشاورز جوان به نام جیمز کامینگز و یک نقشه‌کش به نام جی اِرل مکلود اولین طرح را برای بولدوزر ساختند. یک نسخه از آن طرح در پارک مورووی، کانزاس جاییکه آن دو اولین بولدوزر را ساختند در معرض نمایش عموم می‌باشد.

در دهه ی ۱۹۲۰ میلادی، استفاده از ماشین‌های چرخ زنجیری به ویژه کاترپیلار برای حفر کانال، بالابردن زمین به منظور ساخت سد و سایر کارهای مرتبط با زمین معمول شد. این ماشین‌ها به قطعه‌ای فولادی در جلو که بعدها تیغه نامیده‌شد مجهز شدند. تیغه‌ها به منظور استفاده‌های گوناگون در انواع مختلفی طراحی و ارائه شدند. در مدل‌های اولیه کاربر ماشین در بالای ماشین و بدون کابین می‌نشست.

در طول سالها، بولدوزرها برای پاسخگویی به عملیات زمینی بسیار بزرگ و حجیم بزرگ‌تر و قدرتمندتر شدند. کارخانه‌هایی نظیر کاترپیلار، کوماتسو، فیات آلیس، جان دییر، کِیس، لیبر، تِرکس و جی‌سی‌بی شروع به ساختن ماشین‌آلات سنگین عمرانی و ساختمانی نظیر بولدوزر، بیل هیدرولیکی، لودر و … کردند.

تعمیر بولدوزر در بوشهر

پیشرفت در ساخت بولدوزر ها

بولدوزرهابسیار پیچیده‌ شدند. مهم‌ترین پیشرفت، قوی‌تر شدن موتورها، قابلیت اطمینان بیشتر حرکتی، زیربندی بهتر، نصب کابین، سیستم هیدرولیک ، بازوها و قابلیت جابجایی و هدایت بیشتر آن‌ها می‌باشد. به‌عنوان یک انتخاب می‌توان بولدوزر را به ریپر عقب به منظور خردکردن سنگ و نرم کردن مسیر مجهز نمود. جدیدترین فناوری نصب شده بر روی بولدوزرها در سالهای اخیر سیستم جی‌پی‌اس (GPS) می‌باشد.

تعمیر بولدوزر در بوشهر

مجموعه کوماتسو کار یکی از شرکت ها در زمینه ی تعمیرات انواع قطعات لوازم یدکی ماشین آلات سنگین با برند کوماتسو می باشد و با داشتن متخصصان و کارشناسان و استفاده از راهکارهای ایشان در این زمینه توانسته است محبوبیت زیادی را بین مشتریان خود کسب نماید.

در حال حاضر نیز برای رفاه حال مشتریان اقدام به راه اندازی سایتی کرده ایم تا مشتریان ما بتوانند علاوه بر دریافت اطلاعات مناسب در زمینه انواع ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و غیره در صورت نیاز به صورت تلفنی با ما در تماس باشند.

گروه فنی مهندسی کوماتسو کار با تکیه بر کادر فنی متخصص با بیش از چهار دهه سابقه در زمینه ی تعمیرات و نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو فعالیت و خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

09125257143

www.komatsukaar.com

((( کپی با ذکر منبع بلا مانع است )))

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *