سونولوید بیل کوماتسو

سونولوید بیل کوماتسو

سونولوید بیل کوماتسو

سونولوید بیل کوماتسو

سولنوئیدها، مانند رله‌ها، قابلیت سوئیچ و کنترل شدن را با استفاده از ترانزیستورها یا ماسفت‌ها دارند. یک «سلونوئید یا بوبین خطی» (Linear Solenoid) قطعه‌ای الکترومکانیکی است که انرژی الکتریکی را به یک نیرو یا حرکت کششی یا رانشی تبدیل می‌کند.

سلونوئیدهای خطی اساساً از یک سیم‌پیچ الکتریکی به دور لوله استوانه‌ای و یک فعال‌گر یا پیستون فِرومغناطیسی تشکیل شده‌اند که به آسانی درون بدنه سیم‌پیچ‌ها به سمت داخل و بیرون حرکت می‌کند. سلونوئیدها را می‌توان برای درها یا قفل‌هایی که به صورت برقی باز می‌شوند، باز و بسته کردن شیرها، حرکت بخش‌های مختلف ربات‌ها و مکانیزم‌ها و… به کار برد.

سونولوید-بیل-کوماتسو-295x300.jpg" alt="" width="295" height="300" />

سونولوید بیل کوماتسو

سلونوئیدها در انواع مختلف و متنوعی در دسترس هستند که متداول‌ترین آن‌ها سلونوئید یا بوبین خطی (که با نام «فعال‌گر الکترومکانیکی خطی» (Linear Electromechanical Actuator) یا LEMA می‌شود) و سلونوئید گردان هستند.

 

هر دو نوع سولنوئید خطی و گردان را می‌توان به صورت پیوسته یا باینری انرژی‌دار کرد. سلونوئیدهای خطی برای کنترل حرکت تناسبی – که در آن، وضعیت سیلندر متناسب با توان ورودی است – طراحی می‌شود.

وقتی جریان الکتریکی از یک هادی عبور می‌کند، میدان مغناطیسی تولید می‌شود که جهت قطب‌های مثبت و منفی آن را می‌توان با استفاده از جهت جریان گذرنده از هادی تعیین کرد. در این حالت، سیم‌پیچ یک آهن‌ربای الکتریکی خواهد بود که دقیقاً مانند یک آهن‌ربای دائمی قطب شمال و جنوب دارد.

قدرت این میدان مغناطیسی را می‌توان با کنترل مقدار جریان گذرنده از سیم‌پیچ یا با تغییر تعداد دورهای آن افزایش یا کاهش داد. شکل زیر یک آهن‌ربای الکتریکی را نشان می‌دهد.

سونولوید بیل کوماتسو

 

وقتی جریان الکتریکی از هادی بگذرد، سیم‌پیچ مانند یک آهن‌ربای الکتریکی عمل خواهد کرد و سیلندری که درون آن قرار گرفته است توسط شار مغناطیسی جذب مرکز سیم‌پیچ می‌شود و فنر کوچکی را که در یک سمت به پیستون متصل شده است فشرده می‌کند. نیرو و سرعت حرکت سیلندر را می‌توان با قدرت شار مغناطیسی تولیدی سیم‌پیچ تعیین کرد.

وقتی منبع جریان خاموش (OFF) یا بدون انرژی شود، میدان الکترومغناطیسی که قبلاً توسط سیم‌پیچ ایجاد شده بود، کاهش یافته و انرژی ذخیره شده در فنر فشرده به پیستون نیرو وارد کرده و آن را به وضعیت آزاد قبلی می‌برد. این حرکت رفت و برگشت پیستون به عنوان «ضربه» (Storke) یا به عبارت دیگر حداکثر فاصله‌ای که پیستون می‌تواند به سمت داخل یا خارج حرکت کند (مثلاً 0 تا 30 میلی‌متر) شناخته می‌شود.

شرکت کوماتسو کار یکی از شرکت ها در زمینه ی تعمیرات انواع قطعات لوازم یدکی ماشین آلات سنگین با برند کوماتسو می باشد و با داشتن متخصصان و کارشناسان و استفاده از راهکارهای ایشان در این زمینه توانسته است محبوبیت زیادی را بین مشتریان خود کسب نماید.

در حال حاضر نیز برای رفاه حال مشتریان اقدام به راه اندازی سایتی کرده ایم تا مشتریان  ما بتوانند علاوه بر دریافت اطلاعات مناسب در زمینه انواع ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و غیره در صورت نیاز به صورت تلفنی با ما در تماس باشند.

گروه فنی مهندسی کوماتسو کار  با تکیه بر کادر فنی متخصص با بیش از چهار دهه سابقه در زمینه ی تعمیرات و نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو فعالیت و خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

09125257143

www.komatsukaar.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *